16 november 2009

zoladz en Hadd

Vandaag weer een testje op de loopband gedaan:

Telkens 4 minuten, met snelheden oplopend van 12.0 met stappen van 1.2 km/u, tot 20 km/u. Het ging goed, de grafiek is vrijwel gelijk aan de grafieken van de laatste maanden, hoewel in het midden (14-17 km/u) ietsje 'zwakker', en bij de hogere snelheden iets sterker. De 20 km/u staat er vandaag niet op omdat ik na 750 meter hiermee stopte, kon wel doorgaan en waarschijnlijk ook wel de volle 4 minuten, maar ik voelde het gedreun in mijn hakken en enkels dus uit voorzorg...



Les uit deze test: je hoeft vrijwel geen 'verzuring' te trainen om toch goed uit de voeten te kunnen op hoge snelheden. Om dit nog wat kracht bij te zetten wil ik begin december op de baan een 1000je lopen, zonder enige snelheidstraining (alleen maar HADD tempo's), en ik verwacht dan rond de 3.05 uit te komen.

Verder ging dit dusdanig goed, en het 'gevoel' was zo goed, dat ik zaterdag in Leens ga lopen, met als achterliggend idee een mooie lange snelle duurloop, zonder echt voluit te gaan. Misschien 1.23.30.

Verder, ik zei laatst dat ik iets over HADD wilde schrijven. Maar, de tekst van enkele dagen geleden bestuderend, heb ik niets echt nieuws kunnen ontdekken, hooguit een bevestiging van alle ideeen en ik heb alles al opgeschreven, zie de docs rechts. Maar toch komt er wel iets: verHADDisering van een Verheul-schema. En de basis voor dit idee is onderstaande grafiek:



Zonder toelichting, denk er zelf maar over na.

... en nog iets over poker, ik speel het af en toe online, recent was er de WSOP (world series of poker) 2009, kijk en geniet. Heeft niets maar dan ook niets met hardlopen te maken. Darvin ziet er in elk geval niet al te atletisch uit.



POV

Geen opmerkingen: