22 november 2011

training

De beslissing om de afgelopen week veel alternatief te trainen was een juiste.

Want vanavond hield de enkel zich goed. Na een moeilijke eerste paar minuten inlopen, ging het soepel. De oefeningen die de enkel belasten heb ik, zoals eerder gezegd, zoveel mogelijjk overgeslagen, en de training zelf ging erg goed.

2x 5x600, pauze 1.30 seriepauze 3.00

De eerste serie in gemiddeld 2.16, gemakkelijk. Groep J was groot, met ons zevenen waren we bijeen.

Tweede serie: 2.10/09/09/08/01. Die laatste 2.01 was verrassend. Groep J bestond uit J en ik, de rest was eraf. Ik was erg blij, omdat enkel okee was en ik eigenlijk (weer) alleen maar heb lopen genieten van de training, soepel, gemakkelijk, op reserve.

Morgen ff het enkeltje afwachten...nu eerst een ijzerpilletje.

POV

ps. ergens in een obscuur dopingstuk las ik dat de effectiviteit van EPO, twee keer zo groot is als je voldoende ijzer toevoert. Dit is logisch omdat EPO de aanmaak van jonge rode bloedcellen stimuleert. En die aanmaak loopt natuurlijk alleen maar goed als er voldoende ijzer in het lichaam is. De depots moeten vol genoeg zitten. Maar ook natuurlijk (lichaamseigen) EPO wat iedereen heeft, werkt zo. Dus ook voor ons gewone niet-doping-gebruikende stervelingen is het belangrijk voldoende ijzer in depot te hebben.

Geen opmerkingen: