20 november 2011

alternatief trainen

Vanochtend voorzichtig 12 km met loopgroep gelopen. Licht gevoelige enkels (beiden).
Omdat ik vandaag 'veel' wilde trainen heb ik tijdens het schaatsen nog 90 minuten op hometrainer gezeten. Elk 1000je 'meefietsen'. Toch 30 km aeroob equivalent gedaan, mooi. Deze week kom ik om 95 km aeroob equivalent, met slechts 46 kilometer lopen wegens zere enkels.
Komende week zal dat niet veel anders zijn. Morgenavond 80 minuten hometrainer HF140 ofzo, dinsdagavond een baantraining denk ik, woensdag loopgroeptraining, donderdag weer fietsen, vrijdag rust, zaterdag als praktijkbegeleider meegaan naar stadskanaal voor twee (en misschien wel vier) cursisten LT2 cursus. En misschien dan zaterdag ook nog een testloopje 10 km.

Want ik zag de uitslagen van de 10 km gisteren in Scheemda. Groep J waarin ook PI, liepen 36.xx tot 38.25, hier hoor ik dus ook bij te zitten. Misschien volgende week dan maar testloopje 10 km of over 2 weken ergens een 10 in het midden van het land.

POV

ps. als mijn activiteiten wat chaotisch overkomen: dat klopt. Ik weet nu eenmaal vaak niet welke richting ik aan het leven zou moeten geven. Hoewel andere volwassenen dat soms wel heel goed lijken te weten...nouja...

pps. Maandag nog weer een fietstraining ivm enkel (ik voelde hem eigenlijk niet meer dus morgen lopen kan wel weer). Ik bleek de ergometer ook op watt te kunnen instellen ipv 'stand 15'. Ik trapte 225 watt en fietse 20 km in 34.30 ofzo. Hartslag ging van 140 naar 150 gedurende dat ruime halve uur; een pittige aerobe training, erg lekker.

Geen opmerkingen: