15 november 2011

zeer goede dag

Het is wonderbaarlijk.

Sinds zo ongeveer half september gaan alle trainingen goed.
TrainingsPRs worden gebroken, groep J kan worden bijgehouden.

En vooral gaan de trainingen 'lekker'. Geen zere benen, niet enorm hijgen, geen afzien of duizeligheid of 'waar ben ik mee bezig'. Nee, heerlijk kaatsen, ritme zoeken, lekker afzetten en lichtjes lopen. In een perfecte trance komen die na de training nog de hele avond voortduurt en zich voortzet tot de volgende dagen en weken.

Zo ook vanavond: 3x (1200-800-400), alle pauzes 200 meter/1.30.
Tijden: 4.36/3.02/84, 4.32/3.05/85, 4.32/3.00/78

Ik kon gemakkelijk mee, en zowaar knoopte ik met PI die goede benen had na een week rust, tijdens het tweede 800je, een gesprekje aan over de ratten van banken die arme hypotheekbezitters een poot uit draaien.

POV

ps. Ik vraag me af waarom het zo goed gaat. Het lijkt ook ergens op een soort omgeklapt evenwicht. Waar het eerst een soort jagen op goede vorm was (onrustig zijn, proberen trainingen goed te doen, 'teveel proberen') is het nu een soort comfortabel en ontspannen wachten op een volgende goede training. Door die ontspanning herstel je ook snel en gaat alles ook goed. Hmm.....

Geen opmerkingen: