17 april 2012

afkicken

Denk niet aan een roze olifant!
Denk niet aan een roze olifant!

Ik ben aan het afkicken van hardlopen,
dat is om 'de zaak weer in evenwicht te krijgen'.

Voor je het weet ga je als rebound actie allerlei plannen maken om over een paar weken alweer een marathon te lopen en zo. Een soort wegpoetsen van de zogenaamd slechte ervaring. Maar het was natuurlijk een hele mooie ervaring, dit is wat hardlopen zo mooi maakt, een echte originele 'mislukte race na goede voorbereiding' (of overdrijf ik nu).

Maar.... afkicken dus omdat ik anders 'te diep in het lopen terechtkom'

Eerst andere dingen. Huis schoonmaken. Dingetjes regelen die 3 minuten kosten en die je al maanden uitstelt, je kent het wel.


POV

ps. morgen ben ik niet op de training, dochter heeft koor uitvoering. G. neemt de training over.

ps2. m'n Garmin uitgelezen: 1.26.41 op de halve als doorkomsttijd, 2.04.29 op de 30 km doorkomst. Na 32.5 km blijk ik pas 'uitgestapt' te zijn, toen rekpauze 40 seconden waarna ik weer begon en PI mij kwam voorbijdenderen. Na de rekpauze heb ik nog 3km doorgedribbeld a 6.00-6.30/km. En nog 5 km uitgefietst (broer achterop, ik trappen), dit ging merkwaardig genoeg, wel goed.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

'Huis schoonmaken' en tuin??

paul oude vrielink zei

Heel alert, Anoniem (Henk?)

Ja de tuin is ook aangepakt.
Ik had wat takken in het najaar op de grond gegooid, de grasmaaier verslikte zich er bijna in.
Takken bleken (echt waar!) vastgegroeid te zijn in de bodem, met wortel en al. Ik loop marathon, takken groeien vast.

Binnenkort nog wat bomen omzagen. En wonderboom (ricinus communis) uitgezaaid, een snelgroeiend (en overigens giftig) boompje.

Anoniem zei

Ha, ik zoek nog een snelle tuinman... JR

paul oude vrielink zei

Ik voldoe aan een van beide eigenschappen.