16 april 2012

aftermath

Nog wat text:

Een korte analyse van mogelijke redenen van mijn opzichtig falen:
- teveel gerust / te volle benen: misschien, maar vergezocht
- te weinig gerust: ook niet. 9 'rustige' dagen in de laatste 2 weken, moet genoeg zijn
- overtraind geen aanwijzingen voor (alle trainingen op vermogen; geen afwijkingen)
- te koud/onvoldoende opgewarmd: deze suggestie is me door PI gegeven. Dit zou kunnen. Is 700 meter inlopen en een kwartier stilstaan te weinig? Dat zou best eens kunnen. De afgelopen jaren had ik altijd wel wat last van stijve spieren, en altijd weinig ingelopen (onder het motto: we gaan brandstof sparen). Maar dit oude lichaam heeft mogelijk meer warmingup nodig. Dit gaan we tot op de bodem uitzoeken!!!
- te hoog tempo aangehouden: niet waarschijnlijk wegens lage HF 140 tijdens eerste kilometers en gevoel te 'joggen' af en toe.
- onvoldoende mentaliteit: niet kwantificeerbaar, onduidelijke statement

Meest waarschijnlijke is dus, niet voldoende opgewarmd zijn en opeens 15 km/uur lopen. Deze theorie kan ik natuurlijk wel testen. In de training eens proberen zonder warming up meteen hard te gaan en kijken of ik stijve benen krijg. Daarna met warming up etc etc etc etc...

Afgezien van al het bovenstaande gezoek, ben ik redelijk ongeschonden uit de strijd gekomen en zal ik me laten zien in wedstrijdjes, misschien Nacht van Groningen, en 10kilometers.

POV

ps... vandaag moest de snelste ter wereld, Geoffrey Mutai, in Boston ook de wedstrijd uit, met Kramp na 31 kilometer. Wat een mooie overeenkomst!

2 opmerkingen:

loopgek zei

Je zoekt antwoorden die je niet zal krijgen. Een stelling is dat slechts 1 op de 10 marathon volledig klopt. De 9 andere gaan (in meer of mindere mate) mis. Als we zouden weten waarom (verklaringen) dan zou dit niet zo gebeuren ...

Je bent sterk (lage HF bij bijna 15km/u) en hebt goed getraind. Train nog effe door. De slachtemarathon kun je nog net inschrijven en is erg leuk. Doe gewoon lekker mee!

paul oude vrielink zei

Is ook zo... het brein zoekt altijd antwoorden. Analyseren ben ik sterk in.
Doe jij mee met Slachtemarathon?