30 april 2012

Oldehove!


En ja, zoals PI al zei, mijn eerste goede wedstrijd in maanden...
Zeker de eerste goede regionale wedstrijd, want de 'anonieme' halve marathon Amsterdam en obscure Peize, die laten geen indruk achter.

Vandaag, Oldenhove, liet weldegelijk indruk achter. Een hele kudde lopers die ik al in geen jaren achter mij had gehouden, was ik nu allemaal tegelijkertijd te baas. J, PI, Perdok, Drent, Olijve en wie al niet meer (dat wordt straks genieten als de uitslagenlijsten gepubliceerd worden).

Ik had weinig last van de warmte. Na een voorzichtige eerste twee kilometer, beschutting tegen de wind zoekend, mochten we lekker 8 kilometer windmee. Hier liep Jacob een meter of honderd van mij weg. Ik zat in groep Perdok, en zo zeilden wij voort. Na zo'n 8 km vroeg Perdok mij hoe oud ik was, ik zei "onder de 50". Vlak daarvoor had ik al even met P. onderhandeld, hij zette me tegen de wind in helemaal op de kant, maar aan mijn "ga links lopen dan los ik zo af" gaf hij direkt gehoor, en zo wisselden we wat af en kwamen enkele meters dichter bij groep J.

Vlak na een of ander dorpje gaf hij opeens gas en ik kon met moeite volgen. We liepen J. snel in en bij het begin van het tegenwindstuk zat ik met o.a. P. in een mooi groepje. Daarna waaide P eraf en kop over kop liepen de 3 overgebleven mannen stevig door, het gat met de concurrentie onoverbrugbaar makend.

Uiteindelijk kwam ik na 1.03.30 ofzo, binnen, 15.93 kilometer op mijn Garmin dus er missen ergens 160 meter. Nouja...

Warmte: ik train vaak in sportschool, 60 of 80 minuten snel fietsen, en daar is het altijd warmer dan nu in Oldehove.
Voeding: ik zal binnenkort iets over 'bietensap' schrijven. Heb in 2 dagen een kilo bieten naar binnen gewerkt. Zou dat dan "de factor" zijn!?!?!?!?


POV

Geen opmerkingen: