16 mei 2014

Langzaam... erg langzaam... maar enigszins zeker weer belastbaar


Deze week voel ik de voet nog altijd, maar minder 'erg', meer op achtergrond, zelfs na de harde training van woensdag en de duurloop van zojuist.

Maandag 3x10 minuten HIIT (HF tegen 160);
Dinsdag rust
Woensdag 1200 meter 4.24 (HF160) en 2x300 61 en 2x400 80, ging hard en voelde goed.
Donderdag 40k fietsen. Moe
Vrijdag 8k lopen in 39.00. Zware benen
Zaterdag: 10k wisselduurloop: telkens 1k in 4.38 / 1k in 4.12, totaal 44.10, en nog 6k in 28'. Die wisselduurloop ga ik komende weken nog vier keer ofzo doen, uitbreidend tot 8x(1/1) in 4.30/4.00). Reden van deze duurloop: OMDAT HET ZO'N MOOIE TRAINING IS. Je mag lekker vlot lopen, met wedstrijdschoentjes, een gevoel van intensiteit, snelheid, maar niet geforceerd, mooi intens trainingsgevoel in benen, het bier na afloop is lekker....

Zondag: eerst 12k incl 10x2 minuten niet hard (ergens tussen 12 en 15 km/u). Kreeg hierdoor wel weer last hak. Maarja. Zal ooit wel over gaan.

Later, 's middags, in perfect mooi weer, wilde ik een snelle fietsrit maken, iets van 40 km op 32 km/uur. Dit lukte niet helemaal, ik kwam op 30 in 31.7 km/uur. De wind was vrij sterk, ook bijna kramp in benen, viel niet me, al met al. Maar achteraf snel hersteld. Hardfietsen is fijn als training. Nul risico op blessures, wel goed zware belasting van hart/zuurstof systeem...

POV

Geen opmerkingen: