11 mei 2014

basisblokje zit erin, nu wedstrijdvoorbereiding

Na al dat gedoe rond tanden, kaakchirurg, rusten, weinig slapen,
heb ik de afgelopen 6 dagen een mooi rustig trainingsblokje kunnen doen. Waarbij in het weekend in totaal 40 km (13+6+12+9), alles rustig.

Nu soepel en weer fit, even vooruitkijken. Volgende week zondag is er een 10km wedstrijdje. Ik ga komende week trainen:
- maandag waarschijnlijk een HIIT training op de fiets. Reden: ik wil een hoge intensiteitstraining, en hardlopend durf ik dat nog net niet aan. Hak is behoorlijk goed hoewel nog ietsje gevoelig. Ik heb overigens nu de strategie aangepast: GEEN oefeningen zoals kaatsjes en tenen loop voordoen, want dan vererger ik de blessure. En fietsen is niet blessuregevoelig, en dat is mooi. Ben erg benieuwd of ik de intensiteiten van een paar weken/maanden geleden nog steeds in benen heb zitten. Je kan dat niet voelen als je lui in een stoel zit, met een glas Sambuca en wat chips. Moet echt de training doen, dan weet ik het.
- dinsdag wat loslopen, en eventueel 3x1000 ofzo in 10km wedstrijdtempo.
- woensdag idem
- donderdag t/m zaterdag weinig/rustig
- zondag dan de wedstrijd (Leeuwqrden 10k). Ik gok er een beetje op dat benen helemaal 'fris' zijn en ik gewoon hard kan gaan.

POV


Geen opmerkingen: