01 mei 2014

Ontsteking verwijderd

Hehe, daar zijn we dan lekker vanaf.

Zo'n 2 weken geleden, maar het zat er al veel langer (want vorig jaar voelde ik ook al wel eens iets), begon mijn kaak zeer te doen, eerst een beetje en alleen 's nachts, maar de laatste dagen steeds meer, dit kortte mijn slaap in omdat ik bijvoorbeeld om half 4 's ochtends pijnstillers moest slikken.

Ook al in totaal 7 dagen Amoxycilline geslikt om ontsteking 'rustig te krijgen'. Volgens de tandarts moest ik een apex resectie krijgen om de ontsteking weg te krijgen. Probleem: de kaakchirurg is druk bezet; ik bleek op 11 jun pas daar terecht te kunnen. Ik zag een doemscenario voor me van een maand lang grote hoeveelheiden pijnstillers, slaaptekort....

Maar gelukkig was er een gaatje: ik kon vanmiddag bij de chirurg terecht. Paar spuiten erin, en boren maar. Wrikken, duwen, bloeden, dichtnaaien, en naar huis gestuurd met zak pijnstillers en mondspoeling en zo.

Ik moet zeggen: nu, 3 uur na de operatie, valt het allemaal mee. Verdoving is uitgewerkt, pijnstillers erin, en verlost van die nare zenuwpijn. FIJN!! En even niet trainen, uiteraard.

POV

ps... trouwens, ontstekingen in kaak kunnen slecht voor je gezondheid zijn. Afvalstoffen komen misschien in bloedbaan; bacteriën etc etc. Sommige symptomen herkende ik: soms duizelig, licht in hoofd. Maar de 'vorm' leed er kennelijk niet onder. Of zou ik nu opeens, na genezing, nog veel harder kunnen!?!?!

ps.. the days after:

Donderdagavond ging alles nog prima. 's Nachts was het weer hetzelfde als de voorgaande X dagen: weinig slapen, wel een blokje van 2 uur continu slapen. 's Ochtends vrijdag: hmm... toch wel veel pijn, paracetamol+ibuprofen (elke 4 uur eentje). Ook continu ijsen van de kaak omdat het anders wel erg veel pijn doet. Vrijdagmiddag: opeens is de pijn weg, ik kan de pijnstillers laten staan, maar ik ben wat koortsig en hartslag stijgt naar 60 ofzo, waar deze de laatste weken eigenlijk standaard onder de 40 in rust was.

Benen voelen erg goed en uitgerust, alsof ik volledig klaar ben voor een 10k. Als kaak genezen is kan dat natuurlijk wel. Als, als, als geen ontsteking komt en alles goed herstelt. En door die paar dagen rust zal misschien ook de voet helemaal genezen. Voel hem nu helemaal niet overigens, het is iets dat pas optreedt na kilometers lopen.

Zondag koortsig en nog altijd pijn. Dat hoort zo. Maar moet wel gaan verbeteren nu. Niet trainen, moet er niet eens aan denken. Later op de dag aanmerkelijk beter en hartslag duikt weer naar de 40. Maar nog niet fit. Paracetamol.

Ondertussen werk ik aan wat pokerskills: you should be more inclined to call tight re-steal ranges with medium suited connectors
Dit betekent in gewone mensen taal: als je de blinds wil stelen met bijvoorbeeld 87 harten, en je wordt geraised in een defend move, dan moet je toch callen. Dit, omdat je een disguised monster hand mogelijkheden hebt met deze middenkaarten. Bijvoorbeeld, op de flop komen 49A harten, en geen hond die weet dat jij een flush hebt.

Maandag nog pijn, bij drukken op kiezen naast de gerepareerde. Kan toch geen nieuwe infectie zijn nu al? Is toch allemaal gedesinfecteerd? Nog maar even afwachten. Zucht. 4 dagen niet getraind, en misschien komen daar nog wel wat dagen bij. Want ik lees dat het onverstandig is om te sporten zolang het nog niet echt hersteld is.

Geen opmerkingen: