11 juni 2006

iets snels, en... blessures op de loer

Vanochtend met de loopgroep een intervaltraining met snelle stukken tussen 0.30 en 2.00 met 2' pauze. Ik heb de 0.30 stukken soms vrijwel voluit gedaan, en de wat langere stukken 'rustig'.

Na afloop van de training een zere heup, zere voeten, ...

't zal allemaal wel meevallen.

De komende week doe ik waarschijnlijk op donderdag of vrijdag een training om een snel 1000'je die week daarop, voor te bereiden. De rest van de dagen deze week gaat alles rustig (aerobe intervallen @15-18 km/u). De harde training zal bestaan uit bijvoorbeeld 6x400 in 66-72 seconden, maar wat ik precies ga doen bepaal ik op de training wel.

Een belangrijk principe: wel qua intentie plannen, maar de planning niet te gedetailleerd maken. Er moet ruimte zijn om van alles aan te passen, te schuiven.

Bij dreigende blessures geef ik er de voorkeur aan om desnoods 2 weken lang alleen maar 'niet-belastende' trainingen te doen.


enfin...

1 opmerking:

paul oude vrielink zei

ja inderdaad...

blessures zijn soms niet te vermijden. Nu expres een rustdag genomen.

Gelukkig ben ik niet blessuregevoelig, ooit 2x een lange blessure gehad (knie, jaar lang, ging over met krachttraining, rug 3 maand, ging over na bezoek aan de juiste fysio). Dit is al 10 resp 20 jaar geleden!

pov