24 februari 2008

hersteltraining

Ik voel het wel, dat van gisteren. Een soort leegheid / sterkheid combinatie voel ik.

Dus rustig aan gedaan, weer loopgroep training gegeven, daarin 10-8-6 minuten vlot, ongeveer 14 km/uur denk ik. En dat was meer dan genoeg.

In totaal kom ik tot 401 kilometer in 4 weken. Dit is, volgens mijn boekje uit 1982 van Bruce Tulloh, "Het Marathonboek", wel aardig maar niets bijzonders. "Zonder de prestatie van de jogger of de man van boven de 40 jaar, die zijn conditie goed wil bijhouden en voor wie het uitlopen van een marathon een triomf is, te kleineren, dient toch gezegd te worden dat voor een jonge loper met serieuze bedoelingen alle tijden die boven de 2 uur 50 liggen, weinig voorstellen. .... dat is zeker niet slecht voor een vrouw of veteraan, maar het is niets bijzonders voor een serieuze marathonloper. Het nadeel is de enome hoeveelheid trainingsarbeid die men moet verrichten om een marathon werkelijk goed te kunnen lopen."

slik...

POV

Geen opmerkingen: