13 juli 2008

tour

Tegenwoordig, sinds ik weer een echte racefiets heb, stap ik na elke touretappe even op om een soort mini touretappe te doen. Gisteren 40 kilometer met 20x1 minuut hard/1 minuut rustig. De eerste intervaltraining op de nieuwe racefiets, eigenlijk de eerste intervaltraining die ik ooit op een racefiets gedaan heb. De snelle minuutjes gingen gemiddeld 34 km/uur, het rustige werk op 26-30 km/uur.

Vandaag was een echte touretappe: naar Drachten en terug. Heen zag ik de lucht betrekken, maar volgens buienradar zou het goed gaan. Maar helaas. Vlakbij Drachten werd er opeens een emmer water over mij leeggegooid, en kletsnat ging ik even koffie drinken en wat eten (ravitaillering). Toen het weer droog was ben ik snel weer teruggefietst. Heen zo'n 27 km/uur, terug 31 km/uur.

Lopen: niet gedaan. Maar mijn benen voelen erg goed en sterk aan en de blessure voel ik niet meer. Misschien morgen of overmorgen even lopen. De laatste dagen/week bedacht ik me dat ik behoorlijk veel en lang had getraind het laatste jaar, ook hoorde ik dat winnaar Ricco vandaag, twee weken op het strand had gelegen dus....

Ook nog even op de losseveter site wat gechat, o.a. met Lourens K, over Vroemen. Hij beweerde dat Simon's progressie de laatste jaren verdacht was, ik toonde aan dat dat niet zo was. Hij liep in 1997 al 8.19, en de jaren erna geleidelijk afdalend naar 8.04.96. Maar Lourens is eigenwijs...(kan ik op mijn eigen weblog lekker zeggen!) al met al een interessante discussie, het wachten is op de B-test (en natuurlijk op zijn reactie op deze blog).

Over het spoor methandienon: dit zou volgens onderzoeken uit vervuilde supplementen kunnen komen (o.a. vitamine C, multivitamine etc etc pillen). Er zijn dit jaar ook gewichtheffers met een positieve methandienon dopingtest, maar het zou me niets verbazen als in hun urine bijvoorbeeld 50x zoveel methandienon is aangetroffen als het kleine spoor bij Simon. Misschien dat iemand hier iets meer over kan zeggen?


Verder: morgen, beste atleten, ga ik weer schema's maken, want tot vandaag had ik nog vakantie. En dan zet ik mijn hersens altijd op nul en komt er niets zinnigs uit.

POV

Geen opmerkingen: