02 mei 2009

Mooi weekje

Zondag natuurlijk al de 10 km in 39.39, een 45+ PR, wel lekker weertje maar niet om een wedstrijd te lopen. Hoewel de winnende Keniaan nergens last van heeft.

Maandag duurloopje 6;

Dinsdag 7 km op loopband in 29.00. Deze training LIJKT niet logisch nadat ik zondag al een wedstrijdje had gelopen, MAAR ik ben eigenlijk pas sinds een week of 2 echt van mijn liesblessure af, en nu pas kan ik dergelijke zeer zinvolle trainingen doen, vroeger was dit te belastend. Vandaar.

Woensdag een hele rustige 12 km

Donderdag Norg: 10 kilometer in 39.18. Na een vrij vlotte start, 3 km in 11.10, ging het voor de rest wel steady maar niet meer snel. Het was ook vrij warm, en ik was nog moe van de zondag. Maar ja, als je niet geblesseerd bent en je weet zeker dat je een geldprijsje kan ophalen in je älter klasse, dan is het wel lekker, bij wijze van training even een wedstrijdje lopen. én weer een 45+ PR!

En na afloop werd dan ook de 25 euro voor plek twee, stukgeslagen in het dichtstbijzijnde café. Een paar Palmpjes en een portie bitterballen met atleet en mede-trainer MW. Om 19.20 wankelden we het café uit, we weten niet meer hoe we thuis zijn gekomen!

Vrijdag met pupil "doen wat trainer zegt" JW (niet te verwarren met "zeg het maar, trainer" JV), een duurloopje gedaan. Hij loopt altijd alle duurlopen 13 km/u dus het werd 12.5 in 58.00, da's mooi. Inclusief door de trainer voorgeschreven 6x30 seconden 'op de kaats'. Oh ja... totaal geen last van de westrijd van gisteren. Geen moeheid, geen vreemde pijnen.

Zaterdag even rust, na een week van bijna 80 km inclusief 2 wedstrijden!

Nu ik niet meer geblesseerd ben kan ik weer eens echt opbouwen in training. Morgen zal dat 8 of 10x500 in 1.48 zijn ('s avonds om 8 uur bij VVroden), en woensdag loop ik een 1000je als test, op de baan met spikes. Ik verwacht tussen 3.04 en 3.06 te kunnen lopen. Maar ik ga natuurlijk uiteraard vanzelfsprekend weg op 2.59.99.

POV

Geen opmerkingen: