22 mei 2009

mwah

Vandaag opgestaan met hoofdpijn,
moet dat nog wat worden vanavond met die wedstrijd?
Achja, natuurlijk, een paracetamol erin en lopen maar!

Nu ik voor het eerst weer een 'serieuze' wedstrijd loop word ik weer geconfronteerd met hoe je mentaal zo'n wedstrijd moet aanpakken. Je kan jezelf helemaal 'gekmaken' door 'met jezelf af te spreken dat je voluit gaat' of te zeggen 'wat doe ik hier ik heb hoofdpijn dus waarom zou ik lopen'.

Maar het beste voor mij is om over al dat soort dingen gewoon niet na te denken. Het weten dat je gaat lopen is al voorbereiding genoeg. Het enige waarover ik nadenk zijn de concrete dingen:
- hoe laat is de wedstrijd? 23.30 uur waarschijnlijk
- wanneer moet ik nog eten? 19.30 wat brood; 21.30 banaantje + koffie
- hoe snel moeten de eerste 5 rondjes gaan: ongeveer 84-86 seconden, daarna bepaalt de vorm van de dag de rest.

2 opmerkingen:

Flying Dutchman zei

Succes! Met spanning wacht ik je prestatie af.
Ben zeer onder de indruk van jouw blog. Het lopen speelt zich vooral af tussen de oren.

groetjes,
Bert Bakker
oud GVAVer

http://flyingbee.hyves.de/

paul oude vrielink zei

leuk!dank
Pov