18 mei 2009

zij die gaan sterven groeten u

achja je moet soms een pakkende titel hebben, anders wordt het saai.

Maar vrij vertaald wil ik zeggen: ik ga vrijdag de 5000 meter in Utrecht lopen, gewoon achter mede-oude-man Lucas B. aan, kijken of ik hem d'r af kan lopen. Ik heb nu een soort ultiem loopgevoel, een gevoel van vorm en van diep willen gaan. En ik wil kijken hoever dat gevoel mij brengt. Waarschijnlijk wordt het hard weggaan op 17 km/u tempo en na zo'n 3000 meter kijken of ik hard genoeg ben om de volgende paar rondjes te overleven en dan goed onder de 18 minuten te lopen. Natuurlijk zegt het ultieme gevoel dat het 17.11 wordt, .... (hier wil ik al iets typen als 'maar dat zal toch wel niet lukken', maar zo'n zin zou afbreuk doen aan de droom van snelheid. Dus niet op die manier denken, gewoon doen en laten zien wat het wordt).

Vanavond op de loopband 4x1500 en 4x1000 gelopen, de eerste helft in zo'n 14-15 km/u, de tweede helft in zo'n 16-17 km/u, het ging goed en krachtig en totale looptijd over 10 kilometers was 39.40.

Geen opmerkingen: