15 maart 2010

Niet Storen

want ik ben aan het Rusten

wat wijn, chips, lang slapen (8 uur is lang voor mij maar het Moet)

ik ben nu aan het wachten op, ja op wat eigenlijk?

Op rendement van trainingen. De herstelcurves zijn kennelijk nog niet helemaal volgens het boekje op hoogte, ik kan me nog wat beter en sterker voelen dan nu, en afgaande op de trainingen zou er nog wat extra macht bij kunnen komen. Herstel van Haren is trouwens heel goed, gisteren 8 km in 38', vlot uitlopen.

Na deze rust ga ik doen:
- nog een blok training, morgen tot volgende week woensdag, hierin een lange loop 35 km en wat lange intervaltrainingen. Blokje 160 km in 9 dagen, denk ik.
- daarna ergens een lange testloop in het weekend.
- daarna nog blokje 6 dagen
- dan misschien wel klaptotklaploop 5 april, voluit 10 km (ik heb in de jaren 90 wel drie keer dit gedaan, de klaptotklap en 5 (westland) of 6 dagen daarna de marathon, de hersteltijd is ruim voldoende (voor mij in elk geval)

Voor mij is het in deze laatste maand het belangrijkst, dat ik 'macht' voel. Bij elke te grote vermoeidheid en/of spierpijn: extra rust inlassen, eigenlijk al afbouwend. Het ideale geval is dat je je continu heel goed en sterk voelt en geen behoefte hebt aan meer rust, maar dat is niet echt zo te plannen.

Ben benieuwd!

Geen opmerkingen: