19 april 2013

eerste duurloopjes weer

Voelde erg onwennig, 35 minuten op zo'n ruim 12.
Maar wel lekker om weer even een duurloopje gedaan te hebben.
Heb nu bier en chips staan hier. Mijn marathondieet van bami, snaasappelsap, ijzerpilletjes, vla, etc, werd toch wat saai.

Even stiekem in de wedstrijdkalender gekeken en wat blijkt:  zo'n beetje de enige goede halve marathon is 9 mei (nacht van groningen), en wat later in mei zijn er wat tienkilometertjes. Dus misschien mezelf niet al te veel vrijaf geven en toch de training wat oppakken. Hmm... "hoef ik nog niet te beslissen" (tussen quotes omdat ik altijd wat moeite heb met dat soort zinnen. Wie is 'ik', waarom zou er iets 'beslist' moeten worden. "ik besluit mijn leven een bepaalde wending te geven", erg rare zinnen allemaal. "het leven besluit mij een bepaalde wending te geven" komt dichter bij de waarheid).
Over "beslissen": het is belangrijk om te wachten tot er een moment komt om iets te beslissen. Nooit te vroeg over allerlei dingen nadenken. Timing is erg belangrijk. En bespaart een enorme berg energie.

Ok ter zake. Naar verwachting zal ik vanaf komende zondag fantastiese benen hebben en ik ga gewoon lekker wat trainen. En dan gewoon die wedstrijdjes lopen. Gezelleg. Daarna terrasje, wat bier.... Mooi. Laat de zomer maar komen.


POV

ps.. zaterdag ook getraind, totaal 12 km incl zo'n 4 km op 'marathontempo', voelde reuze goed eigenlijk. Lekker. Goede benen. Daarna opeens wel moe, ook in het hoofd. Een soort moeheid waarbij je zegt: week niets doen. Waarbij je ook gaat twijfelen of het wel een goed idee is om al snel wedstrijden te lopen. Mwah... gewoon nergens dwang op zetten.

Geen opmerkingen: