29 oktober 2013

Derde echte training

Vanavond met de club meegetraind...
Felisitaatsies ontvangen; sommigen wisten niet 100% zeker of ze me konden feliciteren omdat ik immers een 2.54-55 genoemd had... maar uiteraard is elke marathon die binnen een procentje van de streeftijd eindigt 'gelukt'.

Training: 4 km inlopen/oefeningen, en ongeveer 10x400 meter (er zaten ook een paar 600s bij) gelopen in een tempo varierend tussen 90 en 100 seconden. Ging gemakkelijk en ekspres heb ik geen stap teveel gedaan.

En toch, een paar uur na de training, duiken overal wat kleine pijntjes op. Dus nog niet hersteld. Dat wist ik.

Vanavond ook hoorde ik de plannen volgend jaar: Rotterdam uiteraard weer, inclusief wat weddenschappen etc etc... en het trekt me toch ook wel weer om daar te lopen, en er geen 'hoofddoel' van te maken. Gewoon zonder de druk van het hoofddoel, starten, iets meer als trainingswedstrijd, zodat ik me ook niet hoef te focussen.

Okee... genoeg weer voor vandaag. Tijd voor een Duvel.

POV

2 opmerkingen:

Johan Artmanni zei

Je schreef: "maar uiteraard is elke marathon die binnen een procentje van de streeftijd eindigt 'gelukt'."

Dat vind ik wel een mooie! Je tijd is nooit zaligmakend: weer, vorm vd dag, kramp, er zijn zoveel zaken die je tijd kunnen beïnvloeden. Dan is een verschil van 1% idd niet veel!

paul oude vrielink zei

Ja...

ik heb iets van 25 marathons gelopen, zo'n 3 of 4 waren echt maximaal goed, een stuk of 15 waren 'goed' (waaronder deze), waarbij er dan nog meer in zit, en nog 6 'mislukte' en ook nog een keer of 8 a 10 uitgestapt wegens o.a. kramp bovenbenen.

Het gaat in mijn beleving vooral om of het echt een waarachtige of voluit poging is... dan maakt het resultaat niet heel erg veel uit.