02 november 2013

Nieuw blokje

Vanaf gisteren tot volgende week zondag ga ik wat meer kilometers lopen.

Ook ga ik 'methode POV' volledig herschrijven (80% weggooien) want ik heb een nieuwe beeld van hoe te trainen. Het wordt een 'theorie van alles' waar een heleboel concepten zoals bijv ook Verheul precies in passen.

Gisteren 7 km in 34 minuten;
Vanochtend 18 km in 87 minuten

Tempo zit er nog niet echt in. Ik heb geen zin om op tempo te lopen. Waarschijnlijk kan het wel, maarja... geen zin. Ook nog ietsje last enkel. Dus rustig aan. Ook mentaal is het wel lekker om na alle mega inspanningen van harde trainingen en wedstrijd, even niets te hoeven.... nouja. Dinsdag zal ik op de training gewoon wat tempo proberen.

Zondag:
Ochtend 8 km training geven en een paar stukjes 14 km/uur.
Avond na bekijken van newyorkmarathon was ik opeens geinspireerd, liep nog 13 km in 60 minuten. Dit was weer mijn snelste duurloop na de marathon en ging erg lekker, en hartslag/snelheid ratio was heel goed (hartslag 130).

Morgenavond wat rustig trainen, misschien wat fietsen. Misschien wat kracht proberen.

Dinsdag... even checken... 3x2000 met telkens rondje T10k-Thalvemarathon. Wordt denk ik (eens kijken of ik mijn vorm goed kan inschatten) 90-94-90-94-90= 7.38. Ik ga met hartslagmeter lopen, deze mag niet boven drempelwaarde (156) uitkomen, in het halvemarathonrondje moet het dan zakken naar 152 ofzo. Kan zijn dat het ook 89/93 wordt...

Ok nu eerst een Duvel....

POV

ps... heb nu even een haat liefde verhouding met hardlopen. Want: het gaat allemaal erg 'goed', sterk en fit gevoel, dus ik voel me bijna gedwongen om mijn best te doen. Je moet het ijzer smeden als het heet is, ook al heb je geen zin in het smeden.

3 opmerkingen:

Erik zei

Heel benieuwd naar de methode POV 2.0 of is het intussen 6.0, haha? Heel goed denk ik, blijven schaven en aanpassen. Wat werkt wel en wat niet...

paul oude vrielink zei

Ja de inzichten evolueren toch altijd verder en op een bepaald moment lopen de documenten hopeloos achter.

Ik probeer er een echt doordacht en vernieuwend stuk van te maken.

... maar nu eerst een Leffe bruin

Johan Artmanni zei

Ik hoop dat je biertje je heeft gesmaakt! En ... ben (evenals Erik) uiteraard benieuwd naar POV 6.0!!!