30 september 2016

De Eerste Trainingsweek: best okee

Vorige week maandag ben ik mentaal gesproken begonnen met de marathonvoorbereiding.

Maar vanaf vorige week vrijdag tot gisteren tel ik als mijn Eerste Echte Trainingsweek. De samenvatting:
- vr: 19k duurloop (met pauzes): 5.15/km
- za: nog wat hard fietsen
- zo: 13k met wat lichte tempo's en nog wat hard fietsen
- ma: 12k vrij moeizaam: 5.15/km
- di: 10km zeer moeizaam; 5.15/km
- wo: 12 km zeer moeizaam, enkele pogingen tot tempo, lukte niet
- do: 12km incl 1600-1400-1200-1000-800-200, alles in 4.04/km gemiddeld. Opeens prima training

Ofwel: een keurig weekje van 78 km.
En ja: het werkt toch goed: meer hardlopen. Benen voelen beter.

Enkel: ik voel nog wel wat maar het ziet er voorlopig goed uit. Ik moet het gewoon wat aftasten.

Mentaal: het is erg fijn om weer eens een 'normale tempotraining' te hebben gelopen. Genieten!

POV

ps... vervolg: Morgen ga ik proberen iets van 22km te lopen. En kijken wat het ontspannen tempo is. Misschien 5.20 misschien 5.05.
Dan zondag Norg training en misschien 's middags wat losfietsen.
Daarna weet ik het nog niet.

ps2...De 22 km IS GELUKT: 22 kilometer duurloop met daarin drie blokken: 4, 4 en 2 kilometer.
Het rustige tempo ca 5.15, het blokken-tempo ca 4.45.
Ging goed, weinig problemen. De problemen:
- rechterknie iets. Moest een paar keer stoppen om deze even los te maken
- linkerenkel. Voelde strak/knel, maar geen pijn. Ook even gestopt en losgedraaid.

2 opmerkingen:

Johan Artmanni zei

Nu al bijna 80 km in 1 week is prachtig, toch. :-)

Paul Oude Vrielink zei

Is ook zo... maar voorlopig is het allemaal nog erg beginstadium. Afwachten of ik belasting kan opbouwen, er moet nog gigantisch veel gebeuren voordat ik ook maar aan sub 3 kan denken:-)