08 december 2008

politie

Vanavond ging ik naar de sportschool.

Maar, fiets zonder licht... werd ik aangehouden!
"Ja je ging wel heel hard over die weg, gevaarlijk! En zonder licht!"
"Tja.." (ik wilde sorry zeggen maar je moet nooit sorry zeggen als je het niet meent)
"Heeft u een ID bij u?"
"Nee"
"Waarom niet?"
"nou ja ik ga naar de sportschool en daar heb ik liever geen ID of portemonnee in de kleedkamer liggen"
"Ik geef u een bekeuring voor rijden zonder licht. En eigenlijk moet ik ook een bekeuring geven voor gevaarlijk weggedrag!"
"O"
"Maar ik houd het voor deze keer maar bij de licht bekeuring"
"Bedankt"
"Waarom, als ik vragen mag, reed u zonder licht? ... u hoeft dit niet te beantwoorden"
"Nou, mijn licht is kapot, vandaar" (ik wou zeggen dat ik het morgen wilde repareren maar je moet nooit dingen zeggen die je niet meent)
"O"
... en toen ging de politie er weer vandoor, na opschrijven van mijn gegevens.
Even gewacht tot ze uit beeld waren, toen gewoon naar sportschool gereden. Ik kan natuurlijk geen training missen vanwege dit soort dingetjes.

Lange intervals op de loopband: 3x1200 in 16 km/u, en 2x700 in 17 km/u. Zonder al te veel problemen. Conditioneel geen enkel probleem, wel iets 'strakke liezen', maar niet erg. Het gaat steeds weer wat beter...

POV

Geen opmerkingen: