23 augustus 2010

YESSSSS!!!!!

Even de aandacht trekken met de titel, altijd goed.

Vanavond, op naar de sportschool voor een loopband training, met nog een soort gevoel van de lange zware duurloop van zaterdag in de benen. Ik verwachtte er niet al te veel van: een paar 1000jes, wat kracht misschien,

Ik liep 5x (600-1400), 600 in 14 km/u en meteen aansluitend 1400 in 16 km/u. Na de eerste paar 1400jes die vrij moeizaam gingen, begon het wat beter te lopen, en vooral de hartslag was lager dan voorgaande zelfde trainingen. Zo'n 154 bij 16 km/u.

Daarna een klein krachtblokje: 5x30x120kg legpress en die voelde ik wel: brandende bovenbenen.

Het voornemen was om nog enkele 1000jes te lopen om het af te leren, maar: opeens was HET er, het moeiteloze gevoel van efficient snel te kunnen lopen. Precies de juiste afzet/kadans, een soort flow. Voor het eerst sinds ergens in maart, had ik dit gevoel weer. Al reuze lastig om dit op te roepen, het is er opeens zomaar, des te lastiger om dat perfecte gevoel te 'veroorzaken' bij atleten die je traint. Misschien is de beste manier, te zeggen dat het bestaat, een super gemakkelijke en snelle pas, en te zeggen dat het echt mogelijk is dat dat ook jou, ja JIJ, kan overkomen.

Hartslag was wat lager, 150 bij 16 km/u, en eigenlijk moeiteloos liep ik er nog eens een zelfde serie achteraan 5x (600-1400), waarmee totaal op 20 kwam waarvan 14 snel.

Het is dat de zaal om 22.00 dichtging, ander had er hier 26 km waarvan 18 snel gestaan...

POV

Geen opmerkingen: