01 augustus 2010

Verslagje

Nadat ik dinsdag t/m vrijdag gewoon had getraind, stond zaterdag de Halve van Lauwersoog-Ulrum op het schema. Expres niet uitgerust, was het een trainingsloop. Maar zoals dat met wedstrijden gaat, wilde ik na het startschot toch wel even kijken hoe het met de benen was, en probeerde bij een snelle groep te komen.

Het bleek dat benen slecht waren, na zo'n 3 kilometer in 11.30 kreeg ik zware fietsbenen en liet ik het tempo zakken. Dan maar een gewone trainingsloop, ook prima. Ik stelde me al in op een gewone 1.30 ofzo, maar ziedaar... ik werd opgepikt door achteropkomend groepje. En de leider daarvan (een irritant mannetje die waarschijnlijk (vond hij zelf) heel erg veel van hardlopen weet) moest zonodig iets zeggen als "tja te snel gestart he".

Dit deed mij besluiten dan toch maar bij het groepje aan te pikken ipv gewoon rustig aan te doen, en dit ging erg goed. Kilometerslang liepen we 4.07 per kilometer (de betreffende figuur kon wel goed tempo houden, dat moet ik hem nageven). Mijn hartslag was keurig H2, ofwel rond de 138-140, en dit is natuurlijk zeer goed (het zou overigens wel erg fijn zijn als die zogenaamd goede conditie er weer eens echt UIT zou komen in de vorm van een snelle wedstrijd. Maar daar ben ik nu niet geconcentreerd genoeg voor).

Kilometertijden, 20.xx, 41.15, 61.55, 82.22, 86.37. Laatste 5 kilometer versnelde ik tot ongeveer 15 km/u, laatste km nog iets sneller, om de betreffende figuur van me af te schudden.

Lekker wedstrijdje, tegen/zijwind, laatste kilometers meewind, regen, 20 graden ofzo.

De zondag:
- ochtend 12 km rustig lopen, hier en daar voel ik de pezen en banden wat, maar geen vermoeidheid.
- middag een stukje fietsen. Dit werd 46 km in 1.34 en dit voelde perfect, goed, sterk, lekker trappen.


Ik wil voor Berlijn me voornamelijk concentreren op, de komende maand, extra ritme/snelheid opdoen via wat testloopjes of wedstrijdjes. Want, de getallen zeggen, conditie zat. Dus nu snelheid/souplesse.

Geen opmerkingen: