01 september 2012

Schoenen

Het loopt lekker.



Woensdag met schoenen Cumulus 13 (linksonder) getraind. Ging goed, ik leek helemaal geen last van de harde training van een dag eerder te hebben. Supergoede benen....Lekkere schoentjes.
Donderdag met Tarther2 gelopen, training geven aan ex-clinic lopers. Zelf een aantal tweehonderdjes op 16/17 km/u gelopen, voelde soepel en goed. Een waardige opvolger van de Tarther (zie onder)

De linksboven schoenen, dit zijn wedstrijdschoenen. Nadeel is: ze 'klappen' tijdens lopen, althans dat deden ze vorig jaar. Misschien nog te gebruiken. Tweede van linksboven, Mizuno's, een eerste echte training hierop, 2 jaar geleden, leverde me een venijnige enkelblessure op. Ik vertrouw ze niet. Miskoop.

De groene Cumulus 14: twee weken geleden gekocht, ik lijk er zere knieen van te krijgen omdat ze iets te 'zacht' zijn (hierdoor is er nog te veel beweging in voet/been/knie vlak na het neerkomen en dat irriteert). Hier kwam ik pas na 20 km achter kan ze dus niet meer terug brengen. Te gebruiken bij kort inlopen etc. Daarnaast de 'groene monsters', Asics Tarther. Al helemaal afgetrapt maar ze lopen nog steeds lekker (want alle demping is eruit en het gevolg is dat je na landen geen ongewenste bijbewegingen meer hebt. Je 'staat' meteen). Officieel moeten ze allang bij het oud vuil, heb er minstens 1500 km op gelopen.... Maar ach...wat zitten ze lekker.

Daarnaast spikes. Wachten tot de baan weer open is, komende dinsdag denk ik. Ik neem ze over 2 weken mee naar de baan. Midden onder, lichte nikes, geschonken door Loopgek. Soms doe ik ze aan, ze zijn net iets te ruim voor wedstrijden. Daarnaast rechts oude Cumulus 13. Ze kunnen allang bij het grofvuil maar lopen nog steeds lekker. Tja... En helemaal rechtsonder, Adidas Zero. Te gebruiken bij baantrainingen en misschien wegwedstrijden. Moet ze nog inlopen. Eigenlijk was het een impulsaankoop. Er zit een soort harde plaat in waardoor ze goed 'kaatsen'. Misschien Rotterdam'2013.


Samenvattend:

POV

ps...vandaag ruim een uur hometrainer waarvan 20 minuten op 250+ watt.
Volgende week zaterdag de 10km Run Winschoten, daar wil ik 'pieken'. Dit doe ik de laatste 5 dagen geen 'harde' training meer te doen. Morgen lang stuk fietsen (voorbereiding op fietsvakantie over 2 weken), zondag waarschijnlijk 2x12 minuten op 16.x km/uur, maandag nog een eindje fietsen, dinsdag wat rustiger tempo's (4x1000 in 3.50 ofzo), daarna 3 dagen boemelen en nietsdoen.

Geen opmerkingen: