25 oktober 2015

Trainingsupdate

De blessure lijkt over te gaan, daarom weer eens voor de verandering een TRAININGSupdate ipv een blessure update.

Vrijdag dus 30 minuutjes gelopen. De enkel is wel telkens iets gevoelig maar de zwelling trekt weg, en is uiteindelijk, zondagavond, helemaal weg. Maar we wachten het af....

De zaterdag: het voornemen was 90 minuten hometrainer fietsen maar na 40 minuten stapte ik af wegens verveling. Daarna dan maar wat krachttraining armen gedaan. Dit heb ik de laatste maand zo'n 3x per week gedaan en met resultaat:

  • Lat pulldown van 4x60 kg naar 15x60 kg en 9x69 kg (dus 9x met eigen lichaamsgewicht == 9x optrekken). 
  • Parallel bar dips van 2x naar 9x. (de 'joop zoetemelk superman' oefening voor de ouderen onder ons)
  • Roeimachine van 4x50 kg naar 11x60 kg.
De progressie gaat gestaag elke training door, en dit komt waarschijnlijk omdat ik "hard" train met de gewichten: telkens het maximaal mogelijke aantal herhalingen, tot het niet meer lukt. Hiermee wijk ik af van wat de mede Gym deelnemers doen, die doen al kletsend met iemand anders 6 herhalingen zonder zichtbare inspanning terwijl ze aan een flesje AA drink lurken. Dat is niet de manier! (dit weet ik omdat zo'n 25 jaar geleden mijn beide broers bodybuilding deden en ik sindsdien precies weet hoe je dat moet trainen: met maximale inzet). 

Afijn ik dwaal af. 

De training vandaag ging aardig: in totaal 20 minuten vlot: even inlopen, en 4x1000 telkens onderbroken door korte rustpauzes. Zo'n 14 km/uur voelde goed en gemakkelijk. Af en toe de 15 km/u aangetikt zelfs. Zolang ik maar niet te lang achter elkaar loop bouwt zich geen stress op in de enkel en gaat het goed.


Daarna nog even gefietst (28k vrij rustig). In de avond: vrijwel geen reactie. Helemaal geen pijn! We zullen morgen zien wat de fysio ervan zegt.

POV

Geen opmerkingen: