12 januari 2008

het lichaam liegt nooit!

Hoi,

donderdag: de training bij Groningen Atletiek, ik had nog altijd wat last van mijn voet, heb toch een deel van de training meegedaan, 7x2 minuten T16. Daarna voelde ik het opeens weer meer dan de afgelopen twee dagen. Zie onder.

De nieuwjaarsbijeenkomst, waar traditioneel de prestatiebekers worden uitgereikt. Hier kreeg Jacob Vos de beker voor beste wegatleet! De trainers waren zeer trots. Ik heb zijn schema's het hele afgelopen jaar (en de 2 jaar daarvoor) gemaakt, Fokie heeft de begeleiding tijdens de trainingen gedaan, een heel mooi teamresultaat. Ook Jacob was wel verrast. De doorslag gaf zijn grote aantal overwinningen dit jaar.

Vrijdag en vandaag: ik heb last van mijn voet. Niet getraind, ook geen zin om op de hometrainer te trainen, een gevoel van immense saaiheid overvalt me dan.

De voetblessure is volgens mij ontstaan doordat:
a) de totale trainingsbelasting in november/december vrij hoog was. én duurlopen én tempo's. Hierdoor had ik al wat last van mijn enkels. Vroeger, 10 jaar geleden, was dat ook altijd al zo, en ging het vaak nét goed. Maar ook overige belasting, reizen en dergelijke.
b) ik op nieuwe schoenen ging lopen en kennelijk er toen iets overbelast is geraakt. Vermoeide enkel die in een andere stand belast wordt. ***EDIT*** het is duidelijk van de lichte wedstrijdschoentjes gekomen, ze drukken van onderaf net iets te erg tegen de pijnlijke plek.

De marathontraining is nu verstoord, ik ga denk ik een periode (week, twee weken?) rustig aan doen, en daarna eens kijken wat er nog mogelijk is. Op mijn verlanglijstje staan nog een paar hele lange duurlopen. Maar ik zal wel hier en daar wat meer rust nemen, en de marathon zal misschien niet meer heel hard gaan. Maar dat maakt niet uit.

Afgezien van die enkel, voel ik me overigens zeer sterk, dat komt door al die training. Een goed baanseizoen spreekt me daarom opeens ook wel aan. Donderdag speculeerden we met de oude mannen al over een 4x1500 meter estafette team...

pov

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat een gedoe, het gekwakkel is erg herkenbaar helaas (ik in de buik). Sterkte, en Duvel helpt behalve het hart ook goed tegen de saaiheid ;-)
Plannen: twee oude mannen uit Amersfoort hebben 1 mei weer in hun agenda gezet om naar Grunn te reizen. Wel om iets langer dan 1500 te lopen.

paul oude vrielink zei

Ok!
Voor mij de 4mijl daar, denk ik.