14 februari 2010

blessure?

Gisteren liep ik 13 km in de kou, min drie. Door alle kou, schaatsen, zware dingen tillen trap op en af voelde ik mijn knie een beetje, maar nu, maandag, een dagje later, is alles helemaal ok en voel ik me heel goed.

Vanavond daarom (vermoedelijk, ik wacht even af hoe het echt gaat), 3x4000 meter loopband, HF140/150/155, een iets zwaardere training. Maar is wel eens weer goed want ik ben ondanks dat ik veel train al tijden niet meer echt 'moe' geweest. En met alleen rustige training gaat het niet gebeuren... -> dit werd 1x3000 meter HF140/T14.5, en 6x1000 in 16.2 km/u, HF151. Ik durfde niets te forceren, maar ging verder goed.

Verder, (ik schrijf dit omdat ik viavia wel eens hoor dat iemand last van iets heeft) het gebeurt vaak in marathonvoorbereidingen dat je pijntjes krijgt die niet na twee dagen weg zijn maar wat langer aanhouden. Je moet weten dat je altijd zonder probleem een dag of 3-5 volledige rust kan nemen zonder gevolgen voor je voorbereiding. Vooral oppassen als je gaat denken 'ik MOET die en die training doen', als de relaxtheid weggaat.

Geen opmerkingen: