20 januari 2013

30K in de kou

Volgens mijn schema moest ik 30 lopen, dus maar gedaan (...)

Jammer dat het zo koud was, zo'n -5 graden. Bij die kou krijg ik vaak last van knieen, maar het risico was laag genoeg om toch maar te lopen. Ook, door de kou, kom ik (of eigenlijk mijn beenspieren) niet echt goed op temperatuur waardoor het de vraag is of het wel effectief genoeg is om zo'n duurloop te doen.

Maar okee...
Eerste 10 ging relatief soepel in 45.50, daarna een 45.40 en schoenenwissel om de laatste 10 met de tarther's te lopen. Hiermee liep ik 45.20 ... maar laatste paar kilometer waren erg lastig omdat ik eigenlijk wat te koud was. Beenspieren waren niet warm genoeg om echt goed te werken... maarja... ik kon wel tempo houden dus alles okee. Hartslag vrij hoog, rond de 140.

Het was niet echt een gemakkelijke training. Ben ook benieuwd of ik hier spierpijn van ga houden. Laat het a.u.b. warmer worden. Maar: bouwsteen is gelegd. Ik zal profiteren van het trainingseffect.

POV




Geen opmerkingen: