19 januari 2013

Armstrong

....

Vrijdag was er dan de huil sessie.... hmm... misschien niet te veel woorden aan vuilmaken, want wat is het nut. Iemand heeft in het verleden bepaalde beslissingen genomen, anderen hebben daar op gereageerd, nu wil opeens iemand zich rehabiliteren en anderen willen ook hun gelijk bevestigd. Hoevaak heb ik een dergelijjk verhaal al niet gehoord, hoe bekend is dit allemaal wel niet. En dan word je nog geacht (of...) om je er een mening over te vormen, erover te discussieren.... zucht. Waarom eigenlijk. Het is veel beter om zelf te sporten en aandacht te besteden aan de dingen van vandaag.

Okee nog twee opmerkingen:
- ''Ik had geen diploma. Ik was bang dat ik mijn vrouw en kinderen niet zou kunnen onderhouden. Dat heeft me ertoe bewogen.'' (quote van Danny Nelissen over motivatie dopinggebruik. Zo simpel zijn motivaties)
- L.A. heeft ...tig jaar lang keihard gelogen, onder ede, tegen de Mart, tegen iedereen. Maar hij kon niet liegen tegen zijn 13 jarige zoon... wat hebben kinderen toch een macht, mooi!







Vrijdag rustdagje, en daar waren mijn benen aan toe. Training is een benenkwestie, niet een hartslag kwestie. Hoewel het hart ook mee moet doen. Oververmoeidheid voel ik in mijn benen. Vandaag had ik er nauwelijks op kunnen lopen, erg stijve en zware poten.

'hoe moet dit ooit nog goedkomen' zou ik bijna denken. Maar 'het gevoel' is vaak enorm bedrieglijk. Je kan je soms beter vasthouden aan de schema's dan luisteren naar je gevoel. Stemmingen wisselen soms van minuut tot minuut. Benen die bijna 200 kilometer in 2 weken lopen, die kunnen niet anders dan goed zijn.

Zaterdag: 8 km in 38 minuten gelopen. Benen zijn alweer goed.
Dit loopje is een soort testje om te checken of alles okee is voor lange duurloop morgen. Conclusies:
- beenspieren helemaal okee (kon gemakkelijk 13 km/u lopen zonder forceren).
- linkerachilles iets gevoelig, rechterenkel en rechterheup iets gevoelig. Dit kan betekenen dat ik morgen de duurloop moet inkorten.... maar hoeft morgen pas te beslissen, tijdens duurloop.


POV

Geen opmerkingen: