27 januari 2013

duurwerk, overdenkingen

Gisteren 12 rustig T11-13)
Vandaag 14 rustig en 18 rustig (T12)

Eigenlijk totaal geen zin in lopen, ook geen zin of gevoel om tempo te maken. Alleen maar rustig lopen dus. Best wel lekker, achteraf. Blij dat ik toch de kilometers gemaakt heb.

Ik liep 's avonds. Het was erg glad, alle fietspaden waren opgevroren zodat ik over autowegen moest lopen. Paar x Hullenweg, ook even richting 7huizen. Daar, in Nieuw-Roden zag ik nog wat auto's uit de bochten vliegen, ging net goed allemaal.

POV


ps... hierbij wat trainingsoverdenkingen

Hardlooptraining lijkt op 'het leven'. Soms gaat alles fantasties soms heb je 'een blessure'. De training gaat bij mij nu fantastisch. Blessures heb ik ook gehad, en ziekte of niet helemaal fit/gezond zijn. Maar nu is de lucht helder blauw en de gezondheid stralend.

Het probleem met blessures en ziekte is niet de blessure en de ziekte. Je kan perfect gelukkig en blij zijn terwijl je ziek of geblesseerd bent.

Het probleem is dat je je ergert aan die dingen, dat je wil dat ze weg zijn, dat je zo snel mogelijk van de toestand 'ziek en blessure' naar 'superfit' wilt. Want over twee of drie maanden is 'de grote wedstrijd al.

Maar het leven zelf heeft geen haast, het leven zelf weet niets van wedstrijden of prestaties. De winter probeert niet om zomer te worden, lente wil geen herfst worden. Het gras groeit gewoon op zijn eigen tempo, of we nu willen dat het harder groeit of niet. Het leven produceert een 'ramp' of een blessure om ons met de neus op de feiten te drukken. (ik heb nog dagelijks profijt van mijn langdurige liesblessure, ik heb de blessure toegestaan er te zijn, en sta nu ook alle zogenaamd slechte dagen toe, eksakt precies met de 'flow' meegaand)

"Willen is kunnen", dit zijn vage uitspraken. Misschien is "kunnen is willen" dichter bij de waarheid. Misschien is dat wat je kan, wel dat wat je moet doen. (Misschien zjin er wel een heleboel dingen die je kan, kan doen, maar die door ergernis of frustratie uit beeld blijven. "het leven heeft andere plannen met jou").

Geen opmerkingen: