12 januari 2013

pfff.... marathontraining

Het duurblok: nu 86 km + 21km AE, dus 107 in 7 dagen.
Aardig op koers dus.
En het begint al wat zwaar te worden.
Vanavond duurloopje 8 kilometer, ik moest mezelf echt naar buiten schoppen, en eenmaal buiten liep het enorm beroerd. Gisteren een voornamelijk fiets training met een kwartiertje intensief (wat erg goed ging trouwens)
Pijntjes. Linker achilles, beide knieen iets prikkelend gevoel, stijve spieren zonder souplesse.
Mentaal beroerd. Want vragen als 'waarom doe ik dit ik lijk wel gek'.

En morgen staat er ook nog eens een 30 km op het schema. Omdat het een zelfbedacht schema ik kan ik daar natuurlijk van afwijken.... hmm....we zullen zien hoe morgen de mentaliteit is.

Wat mij qua lopen voortdrijft is op dit moment de redelijk grote kans dat een goede marathon nog eens zou kunnen lukken. De statistieken wijzen op een 2.56 mits ik de 100 per week kan halen. Hmm.....

Verder heb ik mijn bedenkingen bij mijn overvolle agenda. Zou het niet slimmer zijn om af te haken en het mezelf niet zo moeilijjk te maken. Maar hier lijkt marathontraining verdacht veel op de marathon zelf: denken dat je moet afhaken, toch doorgaan, bijten, bijten....


POV    

ps.. en natuurlijk het bier, dat sleept me erdoor. Nu na de training twee hoegaarden Rose, 3% dus niet al te slecht.

Geen opmerkingen: