19 februari 2013

Statusrapport


Heb nu 135 kilometer gelopen in 9 dagen. Alleen rustig tempo, geen 10km tempo. Voel me erg goed, niet moe... maar dus wel gevoelige binnenkant bovenbenen. Mogelijk is de kleermakersspier aan beide kanten tijdens die glij wedstrijd wat overbelast geraakt. Hoe dan ook: het lichaam zal het oplossen, niets forceren.

Komende dagen: donderdag rustig/weinig, en dan vrijdag proberen 34 kilometer te lopen. Waarom 34? Het is een even getal, dat vind ik gemakkelijker rekenen. Priemgetallen zijn ook mooi, maar 37 kilometer is net iets te veel en 31 te weinig. 

Nu mijn lezerspubliek, naar ik viavia heb gehoord, wat verder richting "academisch gevormd" opschuift, grijp ik mijn kans door wat teksten van Wittgenstein te introduceren. Als ik het even niet meer weet, lees ik namelijk altijd even in het boekje "the central texts of Wittgenstein", waar hele mooie dingetjes in staan:

- "We often only arrive at the correct answer when we suppress the question 'why'": dit betekent, in het kader van bijvoorbeeld blessures of andere 'erge' gebeurtenissen, dat, zolang je je afvraagt 'waarom ik, waarom ik?', je nergens uitkomt. a) omdat de term 'ik' erg vaag is zodat de vraag zinloos wordt. Wie is die 'ik'. b) zodra je die vraag onderdrukt, zie je opeens de echte redenen (meestal onbenullige redenen die niets met 'ik' te maken hebben). Of er zijn gewoon geen redenen of zijn nutteloos om te weten. Waarom schijnt de zon.

POV

ps1. Woensdag: baantraining gegeven, wat mooie filmbeelden gemaakt. Opzich kon ik al wel weer wat tempo lopen, paar stukjes 15-16 km/u, maar ik moet voorzichtig doen. Het is wat tegennatuurlijk/voelt raar om niet af te zien, om nergens moe van te worden. Een loper in training wil toch ook wel eens 's avonds zijn benen voelen, in de vermoeide zin van het woord, maar niets van dat al. Ik loop eigenlijk te wachten tot het weer 'mag'.

ps2. Zoals Wittgenstein ook zei: de waarheid ligt onder onze neus maar we zien hem niet omdat we 'ergens anders' zoeken. Of was dat weer een andere filosoof....

-

Geen opmerkingen: