29 september 2013

Eenheid van belasting en herstel

Zaterdag: 36.4k in 2.39.11 (dit er bijgezet omdat dit 'de belasting' is)

Zondag:

Alles voelt best goed.

Helemaal geen spierpijn, als ik stilsta voelt het zelfs als 'macht'.  Maar zodra ik harder dan 12 km/uur ga lopen komt de vermoeidheid al opzetten. Dus alleen wat rustig gelopen vandaag.

Wel redelijk veel  last van rechterenkel, 6 op een schaal van 10... Dat zou normaalgesproken moeten wegtrekken. We gaan het zien. Morgen lekker wat op fiets zitten, dinsdag ook nog niets zwaars.

Sommige mensen vinden mijn training van gisteren 'erg hard', maar: marathontempo, ook al is het 20 km, mag geen probleem zijn in deze fase van de training. Sterker nog: wil je een snelle tijd lopen op marathon dan MOET je op een bepaald moment een flink blok tempo lopen, het lichaam past zich aan aan de aangeboden belasting etc etc... dus ik moest wel.

Maandag:

.. nu wel iets spierpijn, maar voelt als 'goed zwaar getraind'. Enkel lijkt zich iets te herstellen. Vanavond denk ik een uurtje fietsen en misschien een paar kilometer loopband (diagnostisch trainen). En even met dat mooie apparaat in sportschool mijzelf wegen + body composition bepalen.

->; een uurtje gefietst (11 km Aeroob Equivalent, ca 220 watt) en 2 kilometer rustig hardlopen. Nog steeds wat zere enkel (4 op schaal van 10 gisteren, vandaag dinsdag voel ik het eigenlijk niet)->; vanavond tijdens LAGROEPGA training geen tempo's.

Dinsdagavond:

Balen! Zere enkel! Zou nu mijn hele trainingsarbeid in rook opgaan?! Nu kan ik mijn vervolgtrainingen niet doen. Sh*t!!

Nog iets last van enkel. Na 4 kilometer van de 6 kreeg ik last, daarom de training afgebroken. Hmm.... ik heb nog wat dagen voordat de training weer 'zwaar' wordt dus zal wel herstellen.... vergeet niet dat de zaterdagtraining + de daaropvolgende 5 dagen, een 'eenheid van belasting en herstel' is en bij elkaar horen. Ook dat enkeltje, hoort hierbij. Verder heb ik al lang geleden afgeleerd paniekerig te reageren op de diverse bij het hardlopen behorende aspecten.

Woensdag:

Duurloopje tussen de middag: 12k in 57.30. Ging goed, weinig last (2.5 op schaal tot 10). De enkel lijkt dus goed te gaan, mooi!.  's Avonds nog training gaan geven.
Kwam de 72 jarige Tjeerd Doornbos nog tegen, hij gaat ook naar Amsterdam, en wil een aantal dames hazen (waar heb ik dat toch eerder gehoord) naar 3.59.59.


POV

Geen opmerkingen: