21 april 2014

Klap tot Klap loop


Wedstrijdverslagje van de L.A. groep site gekopieerd:

"Lekker wedstrijdje daar, 38.14 netto.

Het ging een stuk beter dan in Assen twee weken geleden. Ik was beter uitgerust, maar startte zonder horloge en zonder GPS (die ik was vergeten) toch iets te hard.

Ik zag Saffiera en o.a. Ad voor me lopen en dacht er soepel heen te lopen, aanhaken en nooit meer loslaten. Maar toen ik na drie te snelle kilometers bij groep S. kwam, was ik te verzuurd om het tempo te kunnen houden. Of, anders geformuleerd, ik voelde mijn benen iets en besloot de groep een paar meter te laten gaan, er was immers geen wind, om zodoende wat reserves te houden voor de tweede helft.  Opzich werkte die strategie goed, ik kon redelijk doorlopen, al haalden Henk Por en later Ad mij weer in, en kon ik de tien jaar oudere Henk Olijve net niet bijbenen.
Maar toen de laatste kilometer inging en wilde versnellen, gaven de benen niet thuis. Ik kon geen tempo verhogen en leek bijna door mijn benen te zakken. Of het is een mentaliteitskwestie of ik was gewoon leeg.... of misschien moet ik enkele wat omvangrijker trainingen doen met de laatste 1000 'hard'.

Al met al ben ik erg tevreden, ook al omdat ik erg snel hersteld was en nog niet het gevoel heb dat mijn vorm dit voorjaar de top heeft bereikt. Ik kan zeker nog een sprong maken, op de lijst der lijsten (de leeftijdsgecorrigeerde 10k lijst)."

Foto: ik op kop.



POV

ps. zag vanavond nog dat ik derde ben geworden. Ik moest snel weg en nam aan dat o.a. Henk Por, die voor me finishte, en andere grijze mannen, de prijzen voor me weggekaapt hadden. Nouja ach...

(prijsje nog opgehaald, bleek nog 100, honderd, HONDERD euro te zijn. Tot volgend jaar!!!).


Nu de verdere analyse:

Ik heb het idee dat ik in vorm begin te komen, benen voelen heel goed aan. Maar het echte 'hard doorlopen' is nog niet uitontwikkeld. Hiervoor zou ik nog enkele trainingen moeten doen van het type '8x1000 met 2 minuten pauze in 3.45 en de laatste in 3.30'.

Ik schrijf 'zou moeten doen' omdat nog altijd de 6 uur door mijn hoofd spookt. Ik ga dan ook proberen donderdagavond of vrijdagochtend een lange loop van 40+ km te doen. Als ik de voet daarbij vrijwel niet voel, gaat de 6 uru alsnog door. Als de voet (plekje rond de hak) 'opspeelt' na 10 of 20 km, dan is de 6 uur over en zal ik de bovengenoemde training doen.

De dinsdagtraining, 14k loslopen a 4.45 per km, ging prima alvast....

POV

Geen opmerkingen: