14 september 2006

een terugblik op 2 weken viermijltraining

16 dagen geleden terug van vakantie,

na de eerste dagen trainen en naar werk fietsen (tochtjes van 10 km op 26 a 30 km/u), voelde ik me extreem goed en sterk, en heb na 10 dagen dan ook een 6x1000 in 3.30 gelopen. Daarna voelde ik me nog steeds sterk maar kreeg een beetje keelpijn. Niets om me zorgen om te maken, maar ofwel dat, ofwel de trainingen daarna, hebben me een beetje 'leeg' gemaakt. Ik voel me niet meer extreem sterk, maar eerder een beetje moe.
Waarschijnlijk is dat ook normaal na 2 weken werken (hard!) en trainingen. Hoe dan ook.. tijd om even rustig aan te doen, en even af te wachten wanneer de vorm zich weer toont. Hij staat om de hoek, even wachten gewoon...

De komende 3 weken voor de 4mijl wil ik nog enkele vlotte duurlopen doen (10 km in 39 a 40 minuten) en enkele '15x1 minuut snel' trainingen. En waarschijnlijk een week voor de 4mijl nog een testloopje van 4000 meter.

Maar geen te gekke trainingen. Ik denk dat ik op een punt ben dat een gebrek aan zelfvertrouwen me zou kunnen nekken. Te weinig zelfvertrouwen -> te harde training om mezelf te 'bewijzen' -> te moe -> slecht voelen -> vicieuze cirkel. Of veel zelfvertrouwen -> rusten -> sterk voelen, juiste beslissing nemen.

Ok genoeg nagedacht.
ff iets anders doen weer

Groet Paul

Geen opmerkingen: