11 december 2011

blokje

Donderdag op hometrainer,
eerst 20km HF140, dit werd 22.51 minuten, omgerekend 225 watt.
Toen 20 km ins/outs, dus 30 sec snel / 30 sec iets rustiger. Dit leidde tot een 'PR' van 20.45 en een hoge HF van 160. Daarna weer even op 200 watt, en hartslag bij dat wattage kwam niet meer onder de 140, daarmee aangevend dat ik 'verzuurd' was (of betergezegd: 'stofwisseling in de war geschopt').

Vrijdag niets. Zaterdag wilde ik een 24 km vlot om nog kans te hebben een goede halve marathon te lopen. Het ging opzich goed, maar bij 19 km (op 13 km/u) stopte het, ik kreeg wat last van been en enkel dus uit voorzorg...

Zondag eerst training geven; twee LT2 cursisten kwamen mijn training waarnemen. Tijdens deze training wat stukken 15 of 16 km/u; Na afloop nog een uurtje hometrainer.

Maandag een watt traininkje, equivalent met 16 km hardlopen. Een deel van de training op 250 watt getrapt, hier loopt hartslag op tot 152 en blijft daar dan hangen. Is nog net onder de 'drempel'. Stofwisseling nog niet in de war omdat bij teruggang naar 200 watt, keurig weer hartslag naar de 132 gaat........ deze text staat er wat klinisch maar de ervaring was heel anders! Supergoede benen, genieten van moeiteloos trappen... ach woorden...


Al met al een mooi blokje halvemarathonvoorbereiding. Enkelprobleem lijkt te verdwijnen. Maar ik weet niet of ik ook echt Blijham daadwerkelijk voluit ga lopen, want komende weken erg druk met van alles en je moet je dan nooit vastpinnen op iets. Want de mensch kan erg veel aan zolang er maar voldoende vrijheidsgraden zijn....zolang je niet aanstuurt op een heel gefixeerd doel. Want gefixeerd doel = alles moet zo gebeuren en niet anders = stress als 'dingen niet lukken'. Ok genoeg.


POV

ps1: woensdag even oplopen met iemand uit de loopgroep, ik vertelde (we liepen langs mijn huis) dat mijn tuin niet je dat is, maar dat ik daar niet echt wakker van lig. Toen zei ze dat ze vanuit de gemeente(?) mensen aanschreef die niet genoeg aan hun tuin doen....

ps2: vandaag kwam groep L langs; L keek misprijzend naar de tuin en suggereerde een tuinman cq het herbestraten van de oprit.

ps3: buurvrouw had dit keer geen commentaar (ze denkt waarschijnlijk dat het toch zinloos is (en ze heeft gelijk)).

Ben benieuwd of er nog meer van dat soort signalen komen. Overigens zal dat me niet over de streep trekken...

2 opmerkingen:

loopgek zei

Die tuin hè. Het wordt een probleem als het "moeten" lijkt te worden. De verslaafde hardloper maakt van kan niet, of is niet verstandig, immers een uitdaging. Dwarskoppen zijn het, eigenwijs. Altijd de neiging om dat te willen waar de ander zijn wenkbrauwen bij fronst.
Maar als die tuin aanpakken nu eens een interessante trainingsvorm kon zijn, een alternatieve prikkel voor spier en geest, elk onkruid sprietje een uitdaging gekoppeld aan #100-ups, dan opeens. En dan fronst wederom de buurvrouw, waarom zo overdreven fanatiek die tuin wordt doorgetraind ...

POV zei

hmmm....

nee.

Dat gaat je zo niet lukken,
heheheh...