19 maart 2012

dip

Het gaat slecht.

Dit is een zeer algemene uitspraak, net zoiets als "topsport is ongezond".

Ik heb geen energie, heb vanavond wel lang maar niet intensief gefietst. Die echte power van een week of 2 geleden is eventjes verdwenen. Ik bedacht wel ...tig redenen om niet te trainen maar uiteindelijk toch maar helemaal afgemaakt.

Dips zijn zeer belangrijk en goed. De perfecte kans om te leren hoe met bepaalde situaties en gevoel om te gaan.

Dips worden pas vervelend als je je eraan wilt onttrekken, "ik zou geen dip moeten hebben, o wat ben ik toch zielig, huil huil".

Waarom zeg ik dit eigenlijk... omdat het zo'n standaard denkstraat is. Het gaat slecht - dat mag niet - repareren die zooi - worstel worstel - ja ik ben er weer uit. Net zoiets als het "be my best self and live my best life; wordt de beste versie van jezelf". Bij dat soort teksten kan ik alleen maar denken: ggggggaaaaaaaaappppppp!!!!! Wat is er mis met nu, dit? Wat is er mis met een lekkere dip? Wat is er eigelijk mis met de diverse vormen van tegenslag of 'niet-perfectie'. Wat is er fout aan iets niet kunnen, iets verkeerd aanpakken, iets omgekeerd doen aan 'hoe het hoort'.

Er is niets saaier en stressvoller dan de hele tijd maar een heel goed persoon te moeten zijn.

POV

ps... even opzoek naar goede poker site. Is toch wel lastig spelletje.

ps2.. dinsdag een mooie 2x (1600-800), in 5.59/2.52/5.56/2.59, macht zat, ik liep helaas niet op race schoenen (vergeten) dus op trainers. Na afloop voel ik mijn benen een beetje, de typische marathontrainingspijn....

ps3.. waarschijnlijk geen halve marathon in Leek omdat:
a) ik loop waarschijnlijk met zoon mee een 5k
b) ik kan me niet opladen, of, ik heb daar geen zin in
c) toch die 35 km, op vrijdag denk ik

Geen opmerkingen: