22 maart 2012

Nu wordt het spannend:

Hoe die laatste drie weken aan te pakken.

Gisteren 1080 kcal getrapt, meest 200-220 watt. Paar keer 4 minuten 250 watt, waarbij hartslag mooi laag bleef / 141.

Toen even in mijn logboek gekeken: afgelopen 3 weken gemiddeld 85 km/week, PLUS nog 40 km/week aeroob equivalent. Ooopssss!!! Ik zit dus aeroob bijzonder goed.

Toen even benen gevoeld. Lichaam en geest zijn een. 'hardlopen doe je met je lichaam en geest'. 'ik (de geest) voel mijn lichaam goed aan'. 'Ik ben op weg naar een topprestatie als mijn lichaam een beetje wil meewerken'.

Al die uitspraken zijn niet echt waar (zoals al eerder gezegd, de zin 'ik ga een amrathon lopen' doet vermoeden dat er een 'ik' is, een echte entiteit, een 'persoon', die aan de touwtjes trekt en die marathon eruit gaat persen. Maar niets is minder waar. Deze komende marathon wordt eigenlijk gelopen door anderen. Bepaalde personen, pi, groep J, L, hebben het 'trainen voor de marathon' aangezet, zonder dat ik het zelf eigenlijk echt wil. En nu zullen ze het ook gaan zien, wat ze veroorzaakt hebben. Ikzelf heb er niet echt veel mee te maken, ik onderga en geniet van de training). Mag ik de lezer er verder op attenderen dat begrippen als Geest, Ik, Topprestatie, verzamelwoorden zijn, aanduidingen voor vage multi interpretabele clusters van denkbeelden en ideeen.

Het enige wat nu wel echt realiteit is, is lichte prikkeling rond knieen, misschien iets te hard getrapt op fiets. Dit is morgen wel zeker weer weg, en er is wat 'pijn' rond de tenen, is ook albijnaweerweg. Verder voelen alle beenspieren goed en heel krachtig aan. Als het moet zou ik morgen al een marathon kunnen lopen en al verdacht dicht in de buurt van de 3 uur kunnen komen.

Dus rustdag. En rustdag is niet: 12 kilometer rustig. Want dat is belasting.....

POV

Geen opmerkingen: