26 mei 2006

2000 in 6.22... 't kan verkeren

Gisteren was er de Ot en Sien loop estafette: 5x2000 meter

Ik mocht als eerste starten met een nieuwe electronische chip op mijn startnummer. Electronische tijden laten nog op zich wachten maar mijn eigen onnauwkeurig geklokte tijd is 6.22

Goed, en mijn doel van 6.23 gehaald.

Ik nam me voor een goede warming up te doen ivm de regen en de wedstrijd vorige week waarin ik dat nagelaten had. Mijn warming up bestond uit 15 minuten inlopen 13 km/u, daarna even staan en startnummers ophalen, bijkletsen, toen nog 1 kilometer lopen met daarin 4x100 meter vlot-hard (19 km/u), startnummers uitdelen aan mijn team, en nog 1 kilometer met daarin 3x150 meter vlot-hard. Toen was ik echt door en door warm en na nog 6 minuten wachten mocht ik weg..

Het ging vanaf de eerste meter goed, het ritme zat er goed in, ik liep met een pasfrequentie van 200/minuut, expres om te kijken hoe dat ging. Na 500 meter voelde het allemaal dermate goed dat ik een tikje vlotter ging. De fietser voor me zei opeens 'dit is het kilometerpunt' wijzend naar een wazige stip op de weg. Een snelle blik op 't horloge: 3.09. De tweede kilometer over klinkertjes ging ook goed en ja, een lekker wedstrijdje.

Dit duidt op een 1000 meter in 2.57, een doel dat ik over een paar weken wil halen, en een 3000 ruim binnen de 10 minuten, op 14 juli in Groningen

we wachten af...

Geen opmerkingen: