17 juli 2007

De training neigt weer richting halve marathon

Die duurloop zondag is me goed bevallen. Ik denk dat komende zaterdag al, een 24'er volgt. Dit zal dan echt de langste continue loop van de laatste jaren worden, ik probeer er 2 uur van te maken.

Vandaag had ik de baan in de planning, maar: toch nog wat zware benen, geen zin in iets heel snels, toen maar 9x1000 gedaan in zo'n 3.40-45 per kilometer. Lekkere training, benen worden er goed los van zonder dat het heel vermoeiend is.

Morgen dan misschien maar de baan, en de komende weken: zie het geüpdate schema hiernaast. Alle dagen tot aan de Bommenberend of SneekBolswardSneek zijn ingevuld, maar er zal vrijwel zeker van afgeweken worden. Het hangt af van de zin om nog met spikes op de baan hard te gaan, of om lekker rustig lang te lopen. Nog niet te voorspellen. Wat zeker niet uit het schema geschrapt wordt zijn de duurlopen en de vlotte 10-15 km lopen, die zijn volgens mij essentieel voor een goede halve marathon.

Ergens in mijn hoofd ontstaat het plannetje voor een goede marathon van Rotterdam 2008. Maar dan ook eentje die echt zo hard mogelijk gaat. Hiervoor zal ik dit najaar alvast wat experimenteren met trainingen: ik zal kijken hoe gemakkelijk ik de lange duurloop kan opvoeren, en hoe de 'veel rustige kilometers + krachttraining' combinatie werkt: werkt deze nog net zo goed als vroeger? En nog belangrijker: word ik beter en sneller of legt het een deken van vermoeidheid over me heen. In dat laatste geval zet ik het plannetje uit mijn hoofd, ik wil me sterk en krachtig blijven voelen.

POV

Geen opmerkingen: