18 maart 2014

Regen

De buienradar gaf het al aan...

Toch maar naar de baan gegaan, even inlopen, benen voelen goed, wat oefeningen en maar gaan lopen.
3x1600 en nog 4x400. Het ging echt regenen. Na het eerste 1600je was ik al volkomen doorweekt... 6.15. Het tweede 1600je: alles werd stijf, voeten, knieen, spieren werden koud. De wind maakte mij van boven koud. En na drie rondjes wist ik: ik stop.

Voor mij had het geen zin om verder te lopen. A) het is vervelend, al die regen; B) spieren worden koud, knieen worden zo stijf dat ik er de volgende dag nog last van heb; C) voet/teen risico van volkomen koud/stijf worden; D) hardlopen is hobby dus...

Snel omkleden, auto, Roden, sportschool. Fijn in korte broek nog 10.5 km loopband getraind, hiervan 10 km op 14 km/uur wat heel goed voelde. Hartslag bleef laag op zo'n 137, maar vooral: benen voelden 'gemakkelijk'.

Totaal lekker 20k

POV

ps... een dag later, 14k gelopen. Heel raar, het inlopen ging op 9 km/uur, heel traag en zware benen gevoel. Maar na wat oefeningen en zo, kon ik opeens heel goed tempo maken, in totaal zo'n 10 minuten op redelijk tempo (16-17 km/u) in korte intervallen.
Wat dit voor zaterdag betekent weet ik niet want ik ben wat te moe, spaced out, high, van al dat trainen. Eerst een dagje niets doen, dan vrijdag even kijken hoe benen zijn.
Sowieso zal ik de zaterdag afwachten om te kijken of ik een wedstrijdje wil doen...

ps... vrijdag: ook vandaag ging het raar. Hele zware benen, en 11 km/u voelde al snel. Geen spierpijn ofzo, maar een soort zwaar gevoel. Heb niet het idee dat ik morgen een wedstrijd kan lopen, maar misschien toch wel even proberen.

2 opmerkingen:

Johan Artmanni zei

Toch goed kunnen trainen dus!

paul oude vrielink zei

jahoor;

Regen mag dan zogenaamd goed voor de mentaliteit zijn maar mentaliteit is niet wat ik nodig heb.
Ik heb *goede training* nodig:-)