05 januari 2010

Lance

Briljant!
Kijken!

Kan ook morgen nog, via uitzendinggemist.

Die comeback van hem, elke dag meer dan 100 kilometer (of mijl?) trainen om weer de basis te leggen. Tough!

Ik neem nu dezelfde houding aan voor de Rotterdam marathon. "I'm committed".
Als er een moment is om een goede voorbereiding te beginnen is het nu, wat ik al zei, geen blessures, totaal fit. Het voelt, nu ik besloten heb er 'vol voor te gaan', prettig. Geen getwijfel en gedraai, gewoon de trainingen doen, met Armstrong als mijn inspiration. "hij traint meer dan wie dan ook".


Mijn voorbereiding grofweg:

5 weken van ongeveer 100 kilometer, met zo'n 40 kilometer rond marathontempo, en drie duurlopen van 25-30-35 km. Daarna waarschijnlijk Apeldoorn 27 km om te kijken hoe het ervoor staat.
Dan nog een blok van 5 weken van 100-110 km. En dan: Bbbaaammmmm!


Op deze manier is het marathonlopen voor mij mooi, brilliant.

Amen.

POV

ps...
de training, maandag 10 km; 5 met nieuwe wedstrijdschoentjes en 5 op klompen, loopband. Dinsdag 6x1000 16.3 km/uur. Hartslag liep vrij hoog op (geen waarden zoals twee-drie weken geleden. Komt door relatief veel rust en geen duurlopen), maar voelde prima.

Geen opmerkingen: