19 januari 2010

weer goede training; en iets nieuws

Hoi

Maandagavond 16 km loopband, incl 5x400 in 18.4 km/u (dat is het nieuwe), met lange tussenpauze waarin ik 14 km/u liep. Ik probeer wel de snelheid, maar niet de verzuring, in de training in te brengen. Want snelheid/kracht daar ontbreekt het nog aan. Aeroob is alles enorm goed voor elkaar... zie de getallen hieronder. Snelheid/hartslag ratio lijkt nog weer verder te verbeteren. Hadd heeft gelijk, gewoon heel lang dit type training doen en het gaat beter en beter.



Maar snelheid.

Het komt door ouder worden, je verliest kracht/snelheid. Misschien moet het er weer hardhandig ingetraind worden, ik weet niet precies. Het is in elk geval wel zo dat de snelheid die ik vroeger zo gemakkelijk had, nu eigenlijk heel lastig op te krikken is. En snelheid lijkt op een of andere manier snel weg te zakken. Als ik 'vroeger' vier dagen rust nam, was ik helemaal super, nu lijkt het zelfs dat ik dan eerst weer wat moet trainen om weer 'in vorm' te komen na zo'n kleine pauze.

Het is ook zo dat hierover in trainersboeken maar bar weinig staat. Je moet kleine nuances en werkende dingen eigenlijk zelf ontdekken.

MARATHONSCHEMA: hiernaast.

Fantastisch dat google docs, ik kan gewoon online aanklikken en mijn training inkloppen en direkt gedeeld met de wereld.


POV

ps. vandaag 16 km rustig gelopen, lekker.

pps... ik hoor de zeer irritante Andries Knevel nu op de achtergrond met belachelijke vragen over Haiti als straf van God. Zucht. Wat moet je met die mensen. Ze halen zich een beeld van God in hun hoofd en geven dat beeld vervolgens een schuld. Kinderachtig gedoe.

3 opmerkingen:

ton zei

benieuwd wat je marathonschema gaat worden.......

paul oude vrielink zei

ik hou de mensen nog even in spanning...

paul oude vrielink zei

hij staat d'r op