14 januari 2010

motivatie etc

Dinsdag 14 km T14 loopband (HF139)
Woensdag 123454321 piramide, samen 12 km, bij hogere snelheden nog iets last knie.

Vandaag (donderdag) zou ik 16-18 km moeten doen, met deels HF150. Later meer.
Gedaan: 14, incl 6 km T16, toen (met nog 2 km te gaan volgens schema) was het genoeg. Beetje leeg gevoel dus veel eten en een dag niets doen, afgezien van werken en wat pokeren.

Want voor goede training is kracht en fitheid nodig. Zaterdag is de planning 28 km te lopen, zo'n 11.5 km/uur. Ik vertrek rond 10.30 van VV Roden dus wie zin heeft om een endje mee te lopen....

Verder wat gelezen over zen en dualisme (of nondualisme eigenlijk),.... Als ik het goed begrepen heb is alles al aanwezig hier en nu (en ook als ik het niet goed begrepen heb is dat natuurlijk zo (maar het kwartje is toch echt wel gevallen)), en is het niet echt 'nodig' om naar iets 'hogers' te streven. Progressie bestaat eigenlijk niet, gezien vanuit nondualisme (want 'wie' wint er wat). Mooi om te weten, een relaxte gedachte. Het lijkt natuurlijk haaks te staan op het streven naar het lopen van een goede marathon.

Maar van deze paradox trek ik me niets aan. Er zijn dingen die je gewoon doet omdat ze mooi zijn.

Geen opmerkingen: