14 september 2010

26 km loopband

bammmm

Het regende zo hard, en ik wou niet nat worden. Dus loopband.

De 26 km was niet echt gepland, ik had geen zin in trainen. Maar na de eerste drie stappen voelde ik: erg goede benen, veel beter dan zaterdag. En, de woorden van de Afrikaanse loper indachtig, besloot ik dan maar gewoon een heel eind te lopen "tot ik moe word". En het werd:
- 4000 HF140, in een PR van 15.41. Goed dus.
- 10x1000 HF150-155, tempo's allemaal rond 16-16.5 km/u, met pauzes van 800 meter in 13.5-14.5 km/u, en af en toe even stilstaan/rekken
- en nog een paar warmup/cooldown.

Aan het eind was ik niet moe maar het voelde wel prettig leeggetraind in beenspieren. Precies wat ik nodig heb voor Berlijn.

Het schema is nu ook meteen duidelijk: nog 2 dagen rustig aan, dan vrijdag 25 km op enigszins tempo (12.5 tot 14.5 ongeveer), dan weer 2 dagen rustig met op zondag nog wat omvang, stukje fietsen hopelijk, dan maandag nog iets op loopband (misschien 10 km vlot), dan de rest van de week rustig aan, dan Berlijn.

POV

Geen opmerkingen: