13 september 2010

slaaptekort

heheh.. na drie nachten met resp 2 / 6 / 3 uur slaap wegens diverse omstandigheden (chinees / hoofdpijn / ), nu erg goed geslapen. En kan ik eindelijk weer helder denken en zie ik nergens in de verste verten geen problemen meer van wat voor soort dan ook.

Vanmiddag even losgefietst (20 km @ 29 km/h).
Misschien nog een paar kilometer lopen zo.

Het plan voor de komende dagen begint vorm te krijgen. Morgen doe ik misschien de 3x3150 meter training die ik ook voor Rotterdam en vorig jaar halve marathon gedaan heb. Het is een rondje met bospaden en asfalt, dit voorjaar was het 12.12/08/12, vorig najaar 12.33/22/06. Als ik ze morgen rond de 12.00 loop zonder alteveel problemen dan zit ik goed. Maar ik weet nu niet of dat zal lukken, ik voel me niet sterk. Ik probeer de laatste 2 weken voor marathon, me mentaal in te stellen op 'lang hard', en op pijn. Bovenstaande training doet, in het licht van de laatste vijf marathonkilometers, helemaal geen pijn.

Ook bekijk ik soms schema's van toplopers, zie bijvoorbeeld Steve Jones' laatste 3 weken voor Chicago 2.08, de hardheid daarvan. Want hoewel je moet rusten, als je hard wilt gaan dan ontkom je er niet aan om nog flink kwaliteit in die laatste twee weken te stoppen. Je moet ook een bepaalde hardheid hebben, iets van "hier ben ik en ik zal er alles aan doen. Niet voor niets zo hard getraind!"

POV

Geen opmerkingen: