23 september 2010

loopband nog even

Omdat ik al ...tig dagen niets inspannends had gedaan, even een korte sessie om wat spanning op de benen te brengen. Het voelde en liep vrij gemakkelijk, hoewel in het begin wat houterig (ik was vergeten hoe het is om vlot door te lopen).

1000 T14 1000 T15.5 1100 T16.8, daarna een stuk of 5 x (400 T13 - 800 T15.5), totaal 12 km. Loopbandtempo is wat gemakkelijker dan lopen op de weg (zeker als je de juiste loopband kiest), dus denk niet dat ik keihard heb getraind. Hartslag bij snelle stukken rond 143-145 (behalve het ene snelle T16.8 met HF153). Allemaal nog qua hartslag langzamer dan wedstrijdtempo dus, maar wel het goede tempo om even de benen en longen helemaal door te blazen, ook worden koolhydraten gemakkelijker opgenomen na zo'n actieve training. Zeker en vast!

Ook: hartfrequentie en looptempo, geeft aan dat conditie niet lijkt te lijden onder de verkoudheid. Geen verhoogde hartslag, ook niet aan het eind van de training (soms, als je niet helemaal ok bent, dan lijkt e.e.a. goed maar na een aantal snelle kilometers begint hartslag verder op te lopen. Dat is nu niet het geval).

De keel: nog altijd iets pijnlijk, het gaat niet snel weg. Ik denk er zondag misschien nog wel last van te hebben, we zullen zien.

POV

ps... vrijdagochtend, ik ben aan twijfelen gebracht, ik lees op www.letsrun.com dat ook het verkoudheidsvirus op het hart kan slaan als je erg fanatiek sport. En ik ben nog erg verkouden, het is nu van keel wat naar boven gegaan, neus, kop vol. Ik hou er rekening mee dat het zondag niet goed gaat.

2 opmerkingen:

Evelien zei

Ik zie je niet in de uitslagen staan. Heb je niet gelopen in Berlijn?

paul oude vrielink zei

Inderdaad helaas niet gelopen, voelde me niet 100%, lichte keelpijn, lichte verhoging.