03 september 2010

YESSSSS!!!!! versie 2

De dag begon in mineur. Hoofdpijn. Bijna ziekmelden, ibu en para erin en okee dan maar.

Geen zin in trainen, maar bij het web surfen kwam ik wat motiverende quotes en teksten tegen:

1) “I listen to the athletes, I ask them how they feel, what they want to do, what they feel comfortable with. And we progress from there. I don’t coach them, they coach me”. Aldus coach van Rudisha (en een serie andere kampioenen).

2) I once had a brief conversation with Lameck Aguta---his comment about training is pretty much representative of all Kenyan training (when they are not being closely monitored by coaches). When I asked Aguta what he did for training, he said, "I run until I am tired and then I stop." He was not joking to even the slightest degree.

Ahh... al die perfecte schema's, dacht ik, weg ermee. Ik ga gewoon toch trainen, ik begin gewoon en als ik moe ben dan stop ik. HOE SIMPEL KAN HET ZIJN!!!



De training:

Eerst een zoladz-testje: 6x4 minuten op resp 12/13.2/14.4/15.6/16.8/18 km/uur, zie grafiek. Deze test geeft aan dat mijn niveau qua hartslag/aerobe fitheid top is.



Daarna begon ik met de rest, ik had er 3.2 km op vlotte snelheid opzitten en ik ging net zolang 1400jes en 1600jes lopen tot ik moe werd. Maar... wat... ik werd NIET MOE. Na een groot aantal 1400-1600 achtige intervallen op 16 a 16.5 km/u kwam ik op een mooi totaal van 24 kilometer waarvan 16.4 km op een hartslag van rond de 150-152. En vooral het feit dat het op het laatst eigenlijk nog net zo goed ging als aan het begin, zal meneer HADD toejuichen (zie rechts concept artikel).

Ik heb het idee dat mijn iets veranderde training (ik ben een week of 3 geleden wat meer 'hard-zacht' gaan trainen: de dagen met veel trainen of snelheid: harder en langer, de dagen met minder trainen nog rustiger. En krachttraining toegevoegd, nu 4x kracht gedaan) goed werkt, maar ook is het zo dat Berlijn de training kracht geeft, zoals dat bij mij altijd zo werkt. Een soort droombeeld van snel en krachtig lopen lijkt zich te vertalen in de training.

Niveau is nu ergens tussen 2.52 en 2.54 (maar laat ik dat eerst maar eens bewijzen). Ik heb hetzelfde gevoel als voor eerdere goede marathons: goud in handen. Als ik niets stoms doe, zal het goed gaan. Mooi!


POV

Geen opmerkingen: