11 september 2010

totale bagger

* het was warm
* 2 nachten slecht slapen
* hoofdpijn
* moe (een 2 weken durende 'high' of flow is ruw afgebroken)

De 10x10 km Winschoten. Ik heb 2 etappes gelopen voor team Loopgroep Roden.

Na een eerste snelle 2 km in 7.25, besloot ik dat het te moeilijk was en ben ik in een rustiger tempo gaan lopen. -> 41.55; de tweede 10 kilometer in 44.30. Want opeens voelde ik dat ik niets moest forceren. Sterker nog: ik dacht iets van 'wat doe ik hier eigenlijk wat heeft dit voor zin'. Vele jaren geleden zou ik gewoon door zo'n dag heengeknald zijn, dan maar moe. Maar nu moet ik dat niet doen. Hij is ouder en wijzer geworden.

Ook leidt mijn enigszins 'agressieve' manier van marathontraining soms tot dips. Maar een loper is niet zo sterk als zijn dips, maar zo sterk als zijn top. Als tenminste goed uitrust.


Verder valt er nog veeeellll meer te vertellen over zo'n dag. Enkele interessante ontmoetingen die buiten ieders gezichtsveld zijn gebleven.

Geen opmerkingen: